Informacja dla rodziców - październik 2020 - grupa "Sprytne Krasnalki"
2020-10-14
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- DARY JESIENI
- DBAMY O ZDROWIE
- JESIENIĄ W PARKU I W LESIE
- ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY
- LISTOPADOWE WSPOMNIENIA
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozpoznawanie warzyw i podawanie ich nazw.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się przymiotnikami; rozszerzanie słownika czynnego dzieci.
- Rozpoznawanie owoców i podawanie ich nazw; posługiwanie się określeniami: twardy, miękki.
- Wdrażanie do profilaktyki zdrowotnej poprzez zdrowe odżywianie się.
- Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat grzybów; wdrażanie do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas ich rozpoznawania i zbierania.
- Usprawnianie małej motoryki poprzez zabawy z plasteliną.
- Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych (kasztanowiec i dąb) oraz ich owoców.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez tworzenie i kontynuowanie prostych rytmów ruchowych, słuchowych i graficznych.
- Usprawnianie małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów.
- Wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych.
- Rozumienie znaczenia wyrażenia zdrowe odżywianie się.
- Zapoznanie dzieci z pracą lekarza pediatry; kształtowanie właściwego zachowania podczas wizyty u lekarza; zachęcanie dzieci do przełamywania lęku przed wizytą w gabinecie lekarskim.
- Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; klasyfikacja ubrań.
- Podnoszenie kompetencji matematycznych poprzez kształtowanie rozumienia liczby w aspekcie kardynalnym; przeliczanie w zakresie 1–3; określanie, ile jest elementów.
- Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia człowieka.
- Poznanie znaczenia ruchu dla zdrowia; zachęcanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku.
- Liczenie w dostępnym zakresie; porównywanie liczebności zbiorów i tworzenie zbiorów równolicznych.
- Zapoznanie z wyglądem i nazwami różnych orzechów (włoski, laskowy).
- Poznanie zwyczajów zwierząt szykujących się do zimy; rozpoznawanie zwierząt i podawanie ich nazw.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią (przebarwianie się liści i ich opadanie).
- Tworzenie obrazu do muzyki.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku; zebranie eksponatów do kącika przyrodniczego.
- Nabywanie odwagi w malowaniu ręką; utrwalanie nawyków higienicznych i porządkowych.
- Doskonalenie wyobraźni ruchowej poprzez zabawę przy muzyce; kształcenie słuchu i poczucia rytmu.
- Wdrażanie do umiejętnego korzystania z plasteliny, doskonalenie sprawności manualnej.
- Wykonanie kukiełek do teatrzyku.
- Czerpanie radości ze wspólnej zabawy; nabywanie umiejętności rzucania i łapania piłki.
- Tworzenie ramki na zdjęcie rodzinne; podawanie nazw członków rodziny.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zawodów wykonywanych przez mamę i tatę.
- Zachęcanie dzieci do rozmów z rodzicami na temat ich ulubionych zabaw i zabawek z dzieciństwa.
- Pogłębianie pozytywnych więzi rodzinnych.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
Piosenka : „KOLOROWE LISTKI” Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. Kolorowe listki na wietrze szumiały. Szu, szu, szu, szumiały wesoło. Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. Hop, hop, hop, tak sobie skakały. Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę. Kolorowe listki skończyły zabawę. Cicho, sza, listki zasypiają. Cicho, sza, oczka zamykają. |
Wierszyk: ,,IDZIE JESIEŃ” Idzie łąką, idzie polem Pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie – słońce świeci. Gdy otworzy - pada deszcz.
Kto to taki? Czy już wiecie? Tak! To właśnie jesień jest!
|