Zespół Szkoły Podstawowej i Gminnego Przedszkola w Nowej Jastrząbce

tel. (14) 6513468

WYCIECZKA DO WIELICZKI

Śladami Legend Wielickiej Kopalni

10 października 2023 r. odbyła się wycieczka klas I-IV do Wieliczki. Punktualnie o 7.30 wyruszyliśmy   w drogę. Na miejsce dotarliśmy według planu i rozpoczęliśmy zwiedzanie w dwóch grupach pod opieką panów przewodników, którzy oprowadzili nas po podziemiach tego wspaniałego obiektu. Najpierw pokonaliśmy mnóstwo schodów w dół, by później przejść prawie czterokilometrową trasę zwiedzania. Kopalnia to miejsce, w którym mogliśmy na chwilę wyciszyć się i odciąć od świata. Na dole w kopalni panował przyjemny chłód. Przechodząc wąskimi korytarzami zabytkowej kopalni odkrywaliśmy komory, kaplice wykute w soli, podziwialiśmy jezioro solankowe, a także  spotkaliśmy tajemniczego Skarbnika – Dobrego Ducha solnych podziemi. Poznaliśmy metody wydobywania soli przez  górników, którzy wykonywali  niebezpieczny zawód. Podziemną atrakcję uatrakcyjniły liczne zabawy i zadania dla uczniów. Wnętrza kopalni prezentowały  się wspaniale i budziły wielki zachwyt. W trakcie zwiedzania zjedliśmy pyszny  obiad w podziemnej restauracji. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Żup Krakowskich, w którym podziwialiśmy wystawę porcelany i liczącą ponad 400 egzemplarzy kolekcję solniczek. Po zakupie pamiątek wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nowej Jastrząbki, gdzie dotarliśmy na godzinę 17.00. Uczniowie wrócili zadowoleni oraz pełni dobrych wrażeń.

Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Renata Łoś, Małgorzata Opocka–Mamuszka, Sabina Kucharzyk, Katarzyna Kowal, Barbara Sas.